Hizmetlerimiz
Anasayfa
Danışmanlık
Eğitim
Tasarım
Üretim
Kaynağında Muayene Hiz.
BT Çözümlerimiz
Makaleler
<< Önceki Aug 2019 İleri >>
P S Ç P C C P
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31  
Genel Katılıma Açık Eğitimler
Kalite Çemberleri E-posta Yazdır
Toplam Kalite Yönetimi (TKY)’nin “kalite hepimizin işidir” ve “grup çalışması esastır” temel ilkelerinin uygulanabilmesi için, bir kuruluşun tüm çalışanlarının Problem Çözme Teknikleri’ni etkin bir şekilde kullanmaları gerekmektedir. Kalite Çemberleri (KÇ), benzer yad da aynı işleri yapanların sorun çözme ve/veya iyileştirme amacıyla gönüllülük ilkesi doğrultusunda bir araya gelerek grup olarak çalışmalarını yürüttükleri faaliyetlere verilen isimdir. Bu gruplar, kendi iş alanlarındaki sorunları ve/veya iyileştirmeleri tespit eder, öğrendikleri teknikler yardımıyla inceler ve çözerler. Bu saye, çalışanların motivasyonu artar, takım çalışması anlayışı gelişir. KÇ’nin ana felsefesi “yapabileceğimiz en yaratıcı işlerden birisi, başkalarındaki yaratıcılığı fark etmek ve geliştirerek yararlanmaktır” cümlesi ile ifade edilebilir. Bu eğitimin hedefi TKY’nin bir parçası olan KÇ’nin çalışma esaslarını ve sistemini göstermek ve katılımcılara çember çalışmalarının nasıl başlatılacağını öğretmektir.

İÇERİK

  • KÇ’nin TKY İçerisindeki Yeri, Önemi ve Tarihçesi
  • KÇ’nin Tanımı, Uygulama Alanları ve Yararları
  • KÇ Faaliyetlerinin Planlanması
  • KÇ’nin Örgütlenmesi
  • KÇ’nin İşleyişi
  • KÇ’nin Başarı Faktörleri
  • KÇ Faaliyetlerinin Ölçülmesi ve Değerlendirilmesi
  • KÇ’nin Kullandığı Teknikler
  • Doğadan Takım Çalışması Örneği
  • Yönetim ve Çalışanlar Niçin KÇ’ni İstiyor

KİMLER KATILMALI

Kuruluşlarında katılımcılığı arttırmayı ve KÇ çalışmalarını başlatmayı hedefleyen yöneticiler ve KÇ kurmak ve uygulamakla görevli çalışanlar.