Toplam Kalite Yönetimi (TKY)’nin “kalite hepimizin işidir” ve “grup çalışması esastır” temel ilkelerinin uygulanabilmesi için, bir kuruluşun tüm çalışanlarının Problem Çözme Teknikleri’ni etkin bir şekilde kullanmaları gerekmektedir. Kalite Çemberleri (KÇ), benzer yad da aynı işleri yapanların sorun çözme ve/veya iyileştirme amacıyla gönüllülük ilkesi doğrultusunda bir araya gelerek grup olarak çalışmalarını yürüttükleri faaliyetlere verilen isimdir. Bu gruplar, kendi iş alanlarındaki sorunları ve/veya iyileştirmeleri tespit eder, öğrendikleri teknikler yardımıyla inceler ve çözerler. Bu saye, çalışanların motivasyonu artar, takım çalışması anlayışı gelişir. KÇ’nin ana felsefesi “yapabileceğimiz en yaratıcı işlerden birisi, başkalarındaki yaratıcılığı fark etmek ve geliştirerek yararlanmaktır” cümlesi ile ifade edilebilir. Bu eğitimin hedefi TKY’nin bir parçası olan KÇ’nin çalışma esaslarını ve sistemini göstermek ve katılımcılara çember çalışmalarının nasıl başlatılacağını öğretmektir.
İÇERİK
KÇ’nin TKY İçerisindeki Yeri, Önemi ve Tarihçesi
KÇ’nin Tanımı, Uygulama Alanları ve Yararları
KÇ Faaliyetlerinin Planlanması
KÇ’nin Örgütlenmesi
KÇ’nin İşleyişi
KÇ’nin Başarı Faktörleri
KÇ Faaliyetlerinin Ölçülmesi ve Değerlendirilmesi
KÇ’nin Kullandığı Teknikler
Doğadan Takım Çalışması Örneği
Yönetim ve Çalışanlar Niçin KÇ’ni İstiyor
KİMLER KATILMALI
Kuruluşlarında katılımcılığı arttırmayı ve KÇ çalışmalarını başlatmayı hedefleyen yöneticiler ve KÇ kurmak ve uygulamakla görevli çalışanlar.