Hizmetlerimiz
Anasayfa
Danışmanlık
Eğitim
Tasarım
Üretim
Kaynağında Muayene Hiz.
BT Çözümlerimiz
Makaleler
<< Önceki Apr 2019 İleri >>
P S Ç P C C P
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30          
Genel Katılıma Açık Eğitimler
Kriz Planlaması Çalıştayı YENİ E-posta Yazdır

 Küresel mali kriz dünyayı sararken domino etkisi sonucu tüm sektörlerde daralma gözleniyor ve bu süreç ne kadar sürecek tam bilinmiyor. Bu ortamda kuruluşların karşılarındaki belirsizliğe karşı hazırlık yapmadıkları sürece gafil avlanmaları kaçınılmaz olacaktır. Tedbir adına öncelikli gözlenen eğilim, hızlı küçülme odaklı oluyor. Ancak bu strateji plansız gerçekleştirilirse amaçlandığı gibi tedbir olmaktan çok yok olmayı beraberinde getirebilecektir.

Bu programda önerilen yaklaşım, faaliyet dışına odaklanmak yerine vazgeçilmez olmanın temel koşulu olan değer yaratmadan geçmektedir. Kriz planlaması ile küçülen pazardan hareket ederek tüm kaynakların gözden geçirileceği bir esnek bütçe hazırlanmalıdır. Program kapsamında kuruluşun karşılaşabileceği pazar belirsizliğinin bilinebilir kısmı saptanarak artakalan belirsizlik karşısında uygulanacak strateji belirlenecek, bu strateji paralelinde performansın artırılarak sürdürülebilmesi için uygun bir orta erimli planlama gerçekleştirilecektir. Dönemlerle gözden geçirilecek planın karşısındaki engel ve destelerin de tartışılacağı program kapsamında engellerin ortadan kaldırılması için gerekli uygulamaların projelendirilmesi de yer almaktadır.

 

İÇERİK

  • Kriz nedir neler beklenir?

  • Küresel finans krizi nasıl oluştu?

  • Kriz işletmelere nasıl yansıyacak?

    • Uygulama "parayı ne yapacaksınız"

  • Kriz yönetimi = belirsizliğin yönetimi.

    • Uygulama "beklenmeyenle karşılaşmak"

  • Belirsizlik kategorileri ve stratejik tutum seçenekleri

  • Uygulanabilecek eylem portföyü.

  • Vazgeçilmez olmak için iki yaklaşım

  • Kapalı uçlu stratejiler ve açık uçlu stratejiler.

  • Rekabetin temeli; maliyet ve inovasyon

    • Uygulama "Çin sendromu"

  • Maliyet azaltma ve/veya inovasyon stratejileri

  • Doğaçlama yaklaşım yerine kriz bütçesi

    • Uygulama

    • Core business ve pazar daralması

    • Sürdürülebilir performans hedefleri

    • Engeller, destekler ve tedbir planlaması

    • Kriz bütçesi

 

YÖNTEM

Anlatım

Tartışma

Uygulama

Grup çalışmaları

 

K A T I L I M

  • İşletme sahipleri
  • Üst, Orta ve İlk Kademe Yöneticiler
  • Birim Sorumluları