Toplam Kalite Yönetimi
|
 |
 |
|
 Rekabetin yeni ve değişen koşullarında gerek mal gerekse de hizmet üreten kuruluşların kalite - maliyet ikilemini kontrol altında çözümleyen ve bu yolla işletme performansını hızla geliştiren bir yönetim tarzı olan Toplam Kalite Yönetiminin tanıtımını yapmak, bu alanda sıkça karşılaşılan kavramların ilişkilerini kurmak ve her düzeydeki yöneticiye TKY sisteminin unsurlarını açıklayarak toplam kalite yönetim sistemi kurulabilmesi için gerekli temel bilgileri kazandırmaktır. İÇERİK - Giriş
- Kavramlar, kalite kavramının evrimi stratejik bağlantıları
- Guruların yaklaşımları
- Deming, Juran, Crosby, Feigenbaum, Ishikawa ve Taguchi’nin yaklaşımları
- Hoshin yönetimi
- Politikalarla yönetim, planlama ile yönetim, planlamanın önündeki engeller
- Ekip çalışması
- Ekiplerle çalışma, yeni paradigmalar, Ekip oluşturma kuralları
- Kalitesizlik maliyetleri
- Maliyet boyutları, Paçal yaklaşım, PAF yaklaşımı, Süreç yaklaşımı
- Sürekli iyileştirme
- Kaizen, Yedi temel araç, Diğer grafik araçlar
- Diğer kavram ve teknikler
- JIT, KANBAN, QFD
- Yaklaşım metodolojisi
- Feigenbaum’un senaryosu, Deming’in uyarıları, Bir stratejik yaklaşım önerisi
KİMLER KATILMALI - Tepe Yönetim Kadrosu
- Üst Düzey Yöneticiler
- Orta Düzey Yöneticiler
- Kurmay Personel
- Sistem Sorumluları
| |